3

Equipment nieuws

De nieuwe Titleist 913 driver

Door optimale plaatsing van het zwaartepunt slaat de Titleist 913 driver verder en is vergevingsgezinder geworden.

De SureFit Tour hosel (waarmee loft en lie onafhankelijk van elkaar kunnen worden aangepast) en de onderverdeling in D2- en D3-modellen zijn hetzelfde, maar op andere gebieden heeft de 913 een flinke stap voorwaarts gemaakt in vergelijking met zijn voorganger, de 910.

Bij de 445cc grote D3 is de bal beter te manoeuvreren dan bij de zeer stabiele D2 (460cc), die tevens een bescheiden draw-bias heeft. De vertrekhoek is bij beide modellen hetzelfde en kan dus verder worden aangepast met de SureFit Tour hosel (SFT). Het gaat hier overigens om finetunen.Zo is er een driver voor alle soorten spelers.
 
De aanpasbare hosel is dezelfde als bij de 910, zodat je eventueel dezelfde shaft kan houden. Met zestien verschillende settings zijn loft (bal hoog of laag) en lie (bal links of rechts) onafhankelijk van elkaar aan te passen. 
 
Je kunt kiezen uit vijf verschillende stock shafts, de Mitsubishi Diamana +Plus White 72 (lage vertrekhoek), Mitsubishi Diamana +Plus Blue 62 (mid vertrekhoek), Aldila RIP Phenom 70 (laag-mid vertrekhoek), Aldila RIP Alpha 60 (lagere-mid vertrekhoek) en de Mitsubishi Titleist Bassara W 50 (hoge vertrekhoek). Met een lengte van 45 inch zijn ze in veel gevallen wat korter dan bij de concurrentie, wat de controle moet bevorderen.
 
De 913 driver ligt in november in de winkel, terwijl we voor de woods en hybrides moeten we wachten tot februari 2013.
 
Prijs: Euro. 425,00

Meer informatie binnenkort op de website van Titleist

12 oktober 2012-14.55