3

Equipment nieuws

De nieuwe Callaway RAZR Hawk driver

In de Callaway RAZR Hawk driver wordt gebruik gemaakt van de Forged Composite technologie. Dit nieuwe materiaal is in samenwerking met autofabrikant Lamborghini ontwikkeld. De dichtheid van het materiaal is slechts een derde van dat van titanium en daarbij is het sterker dan titanium per eenheid van gewicht.

Omdat het clubhoofd lichter is, kan een langere shaft gebruikt worden. Volgens Callaway zonder in te leveren op vergevinggezindheid, omdat het bespaarde gewicht aan de zijkanten is geplaatst voor extra stabiliteit.

De langere shaft en verbeterde aerodynamica - de RAZR Hawk heeft 43 procent minder luchtweerstand dan zijn voorganger - moeten zorgen voor hogere swingsnelheid en dus meer lengte van de tee.

Bij het clubblad wordt overtollig materiaal verwijderd met een ‘chemisch freesproces’, waardoor de balsnelheid over het hele oppervlak zo consistent mogelijk is. Dus ook als je de bal niet geweldig raakt.

Een (niet-aanpasbaar) gewicht van nikkel achter in het clubhoofd zorgt voor een laag zwaartepunt en bepaalt de set-up: neutraal of draw.

De Aldila RIP shaft heeft een lagere torque en meer stabiliteit in de tip. Eigenschappen die de betere speler volgens Callaway prefereert.

Waar bij de normale versie het clubblad iets gesloten of neutraal staat, staat bij de Callaway RAZR Hawk Tour versie het blad iets open. Er zijn ook verschillende fairway woods in deze lijn verkrijgbaar.

Prijs: € 399,-

www.callawaygolf.com